Thema: Delphi Performance verbessern

Einzelnen Beitrag anzeigen

Luncustaf

Registriert seit: 31. Jan 2003
80 Beiträge
 
Delphi 6 Enterprise
 
#11

Re: Performance verbessern

  Alt 10. Dez 2006, 10:07
hi,

hört sich interessant an - ich hab mal danach gesucht - kann aber nicht wirklich was damit anfangen.

Zitat:
To create parameters at runtime, you can use the

ParamByName method to assign values to a parameter based on its name (not available for TADOQuery)
Params or Parameters property to assign values to a parameter based on the parameter's ordinal position within the SQL statement.
Params.ParamValues or Parameters.ParamValues property to assign values to one or more parameters in a single command line, based on the name of each parameter set.

The following code uses ParamByName to assign the text of an edit box to the :Capital parameter:

SQLQuery1.ParamByName('Capital').AsString := Edit1.Text;

The same code can be rewritten using the Params property, using an index of 0 (assuming the :Capital parameter is the first parameter in the SQL statement):

SQLQuery1.Params[0].AsString := Edit1.Text;

The command line below sets three parameters at once, using the Params.ParamValues property:

Query1.Params.ParamValues['Name;Capital;Continent'] :=
VarArrayOf([Edit1.Text, Edit2.Text, Edit3.Text]);

Note that ParamValues uses Variants, avoiding the need to cast values.
evtl ist auch mein englisch zu schlecht das ich es genau verstehe wie es gemeint ist.
kannst du mir vllt einen kleinen Anstoss geben - bitte nicht den ganzen code - evtl auch nur erklären - bin ja hier zum lernen abschreiben bringt da nichts.

gruß
  Mit Zitat antworten Zitat